I have never seen such a flood and storm! The street was filled with up to 9to 10 inches of water before but this time it rises up to 4 to 5 feet high!

Aman: That day, I was not at home. After coming to my home, I saw everything was flooded, only my children were saved with my wife’s life investing efforts!

Question: How high the water rose?
Aman: I saw the water flows over this main road. This place is the highest land/road of this area. We used this road sometime to take shelter during flood and other disaster. But this time, this road was also over flowed! My family took shelter in Upazilla office. Now we are here to receive relief.

Question: Have you ever seen such disaster before?
Aman: No, I have never seen saline water flood with storm. Before water flows only with up to 9 to 10 inches high from the road; but this time the flooding with up to 4 to 5 feet higher. All things are now capsized under water. During Nargis and SIDR also such way water did  not come. That time, the storm was only with strong wind, but this time storm wind with saline flood has come together! Catastrophic disaster!

ক্ষতিগ্রস্থ আমান েদাকানদারের আইলা অভিজ্ঞতা

সেদিন আমি বাড়িতে ছিলাম না। পরে আসে আমি দেখেছি সব প্লাবিত। কেবল সবাই জীবনবাজী রেখে শিশুদের জীবন রক্ষা করেছে।

আমান: না, আমি পূর্বে এমন বন্যা আর ঝড় এক সাথে দেখি নাই। আগের ব্ন্যা গুলোতে রাস্তা থেকে মাত্র ৯-১০ ইঞ্চি পানি হতো; কিন্তু এই সময় এই রাস্তা থেকে ৪-৫ ফুট উচ্চু পানি হইছে। এখন সবকিছু পানির নীচে। নাগিস আর সিওডর এর সমযও এমন পানি আসে নাই। যে সময় শুধু ঝড় হইছিল। কিন্তু এইবার ঝড়ের সাথে সাথে বন্যা , তাও আবার নোনা পানি।

সিরাজ: পূর্বে কি আপনি এমন ধরনের বিপর্যয় দেখেছেন ?
আমান: আমি এই প্রধান সড়ক থেকে একটু উপনে পানির স্রোত দেখেছি. এমন উচুঁ দেখি নাই। এটি এই এলাকার সর্বাধিক উচুঁ জায়গা। উচ্চু বলে এখানে আমরা বন্যার সময় আশ্রয় নেই। আমার পরিবারের সবাই, উপজেলা অফিসে আশ্রয় নিয়েছে। একটু রিলিফ পেয়েছি, বেশ ভালো লাগছে।